dammvippan.

mest lik en dammvippa eller en snart antik lampskärm?
har fått olika bud på den frågan, men hur som helst...
här är mitt senaste fynd på den materialistiska marknaden som ska skaka rumpa med mig på alibis dansgolv ikväll!

dammvippan.

en klänning som man på avstånd kanske ser mer naken än påklädd ut i, men när man kommer nära är det hur mycket svängig blåsa som helst!
blir det bättre är så?
i alla fall...


den här omgången resumé är tänkt att handla om larsdotters och mitt expolaterande av tyskarnas guldklimp berlin.
efter tenta i april anlände min kära vän till odense och medverkade i festen med bilder i förra inlägget.
detta var en fredag och som alltid kom lördag några timmar senare.
odense by gjordes, sällskapsspel med sällskap spelades och sista prylarna packades ner i väskan.
tidig söndagmorgon var det dags att ge sig av.
ironiskt nog fanns inget tåg till oss men tack vare den kända sista sekunden och en himla massa tur lyckades vi trots allt komma iväg.
efter att ha parkerat på vandrarhem behövde magen mat och hjärnan kaffe.

planläggning.
becka mitt i planeringen inför morgondagen.

nyvunnen energi användes till att planera hela vistelsen och några timmar behövde både magen och hjärnan istället sova.

mur
fantastiskt glamoröst försök till en spagat på vägen hem.


dag 2 var planen att strosa runt i området med riktig mot en beryktad second hand.
frukost först o lyckligt lottade gick vi på vårt favourit-place-to-be.
salon schmück.

vackra lampan på scmück.
bettan o fina lampan väntar på frulle.

b för berlin
b stands for berlin.

hänger och dinglar.
lasse hänger o dinglar.

mitt hjärtegull.
min älskade.

hur långt vi gick är svårt att säga men långt var det och häftiga hus, gatukonst, butiker och god mat hittade vi innan vi lyckade nå dagens mål...

garage.
garage.

...med kläder till kilopris vilket verkligen uppskattas men med personal som var den otrevligaste vi någonsin träffat vilket blev lite av dagen antiklimax.
men å andra sidan hade colours på vägen dit både rar och vacker arbetsstyrka.
avslutet måndag blev en pubrunda + läcker pizzaslize.


dag 3 skulle vi kultiveras lite lagom mycket.
frukost och sightseeing per fot längs unter den linden med start vid brandenburger tor.

frukost.
kaffe.

nice as!
sevärdighet.
brandenburger tor.

gränd.

himmel.
blå himmel.

lust.

berliner dome.
hem ljuva hem.
berliner dom.

high five!
high five!

slick.
licky-licky!

den promenaden slutade vid tv-tornet från vilket vi valde att åka tåg med sikte mot mer shopping.

grrrrrrrrrr...
grrrr...!!!

tihi.
gatukonst.
sicken söt apa va?!

bushus.
en bosatt hus nära stadskärnan.

mötte upp med clara och smidde planer inför kvällen som spenderades på..

öl på lucia.
..lucia.

mycket trevligt och snyggt ställe.
några timmar senare efter massa skratt o ett par öl skulle vi hem o sussa.

home sweet home.
hem ljuva hem i andra lite mer verkliga versionen.


dag 4, den så kallade sista dagen, blev lite uppsamling av funna guldkorn blandat med lite nytt.

frukost på schmück.
frulle på schmück.

gatukonst.
mer gatukonst.

yummie! mera!
favoritrumpan sticker ut!

becka posar.
läcker pose #1.

becka två posar.
läcker pose #2.

bombad kyrka.
kyrka bombad under kriget.

på kvällen blev vi bjudna till vänner till lardsotter.
mycket trevligt o avslutade på vägen hem med sista ölen på schmück.


morgonen därpå blev mer dramatisk än söndagen.
nog fanns tåget med garanti på plats, det mer osäkra kortet var vi.
försova sig dagen man ska hem är syndigt och vi därför syndare.
den sär sista sekunden var till god hjälp ännu en gång och vi lyckans undulater.

inte bitas.
inte bitas!


und das war alles.
vi gillade staden väldigt mycket och det rekomenderas starkt att åka dit.

något att gilla mindre mycket är ett insidigt virrvarr utan stopp.
må rationaliteten infinna sig snarast!
snart är bellis på väg hem från NY.
storfräsarn!

nähä... nu ska det grillas o svängas på fransar!
nästa inlägg om japansk afton.

tchüss.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Fan vad jag har väntat på att sessan ska lägga ut bilderna från Berlin, så alla andra kan se hur grymt coolt det är där och hur grymt coola vi var där! Alltså.. jag blir helt till mig när du har den där klännigen på dig.. ja, du vet vad jag menar!!
Tokigt nog åkte jag cykel igår, cykel med motor.. det gick ganska snabbt men jag tyckte det var busigt! Tror jag vill ha en egen. Men det finns risk för att det är ännu en grej som bettan hittar på att hon ska köpa.. hästen, bubbla, motorcykel.. ja, du förstår. Att köpa utan eftertanke det är jag super duktig på! Fast jag gillar det. Å jag älskar dig, du är min! ok, du är någon annans också.. fast mest min!!!! puss

2008-05-09 @ 22:30:39
Postat av: Paulingebjorg

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback