evighet. det är känslan som räknas.

16 dar har passerat på en sydligare plats på jorden men känslan är en helt annan.
3011:an på h.c. ørsted kunde lika gärna varit mitt crib ett par månader tillbaka.
helt sinnessikkt vad fort tiden har gått.
men på rätt sätt för vi har de godt!

och i måndags började allvaret..
syddansk universitet
.. på syddansk universitet.

en vecka sen nu och ännu inga stora bakslag.
har märkt att latin inte helt otippat inte är min starka sida, men ska jobba på de.
kemi idag fick mig att känna mig mer som hemma.
o danskan blir lite enklare för var dag att förstå.
ska nog gå fint de här!


min lycka att komma till ett land där handbollskulturen fortfarande lever har varit stor!
jag har saknat bengan, gurkburkar o grabbarna ett tag nu, så de känns himla bra att åter ha fått ett landslag att hålla varmt om hjärtat!

i torsdags på a-bar fanns både svenskar...
becka o bellis


...och norrmän...
norrmännen!'
... som verkligen gjorde sitt bästa, men polacken kom ivägen.
mina nya boys klarade bronset mot frankrike iaf.
o jag e nöjd :)


jobbar faktiskt hårt på det här med att hålla hyffsat fint på rummet.
förmågan till ordning o reda har aldrig fallit sig naturligt för mig.
på minimal boyta är det dock högst nödvändigt o ska så klart förevigas!
so.. here's my crib!
home2

16 kvadrat på danska.
ingen takvåning i gamla stan men sessan klarar sig fint ändå :)


home




skumpa!

fest har det varit en del.
i lördags va de dags igen!
började lungt i bellis o annas lya på hans tausens gade med mys o vitt vin.
retro nästa o sååå glassiiiiiiigt!
gratis skumpa...

b52

...gratis shots..
(b52:or som inte alls va så sugna på att brinna)


party-pinglor!
...gratis cocktails o uppskrivna på vip-listan. fint de :)
rebecka är ingen mästare av varken house eller trance, men bellis får mig att tänka om.
hon skiner upp på dansgolvet som ett litet barn.
helt underbart, vem vill inte va så lycklig?
jag vill!

emir o rebecka
<-- tutor emir och jag.
orldando bloom look-alike?
ryktet går :)


skål!
                                                                                                  skååååååååååål!!

billigt va de.
skoj hade vi.
sent blev det.



ny vecka igång och mycket skoljobb i början men lugnare redan på onsdag.
då på kvällen blir de volleyboll-turnering (weeeeiiiihhhh!!)
är allt annat än bra på den där sporten, men skoj är det o himla kul ska de bli!


på en annan plats i världen är...
becci på sverige-turné o skapar sig en framtid.
klåsa duktigt flitig i skolan o i kärlekslivet.
buffy tar det gula vrålåket på en runda varje dag. hästen också.
karlsson sliter som ett djur på donkens hala golv.
pappa jobbar o stressar på tok för mycket.
dagis barn o fröknar i landsbro kör för fullt igen.
oliver åker pulka o längtar efter att få leka hos sin farmor.
malin är rund om magen och blir vackrare för var dag.
allt är som vanligt.
bara ovanligt långt bort.
och jag längtar o saknar en massa!
vad bortskämd man kan vara med att ha det så här bra egentligen.


trullagårdens husmor har för längesedan sagt ungefärliga visa ord.
"det finns de som tar saker och ting i livet för givet, men inte jag.
jag är tacksam varje morgon för jag har ben att gå med och ögon som kan se."

jag ska också göra livet är vackert!


natti.
pusshaj!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Du verkar ju ha det urbra där nere i danmark!:) Hoppas du lever efter alla fester:P och hoppas skolan går bra! kramar Emmelie

Postat av: Becci

Åh så härligt å läsa. För det första så skriver du så himla bra & rent. & för det andra så verkar det som om du mår toppen. Mår du bra så mår jag bra :) Älskar dig min vän!

2007-02-06 @ 16:38:19
Postat av: Tommyiben

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!

2009-08-04 @ 10:04:53
URL: http://tommyiben.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback