sent ska syndaren vakna.

torsdag ledig dag men dålig diciplin till att läsa tyvärr.
ett par timmar med boken iaf.
vidare sedan till georgs cyklar för att höra domen..
mitt bakdäck på cykeln är finito, ren historia!
men georg lovade att på tisdag ska cresent inte längre få stjäla mer av min tid.
på tisdag får jag mitt liv tillbaka.
yeah. :)

bussen fick bli alternativet in till stan.
resulterade i 2 fynd som passar en students plånbok.
ett par skor o en festtop..
fynd

... för strax under 200 danska riksdaler.
fint de!

kalas för anna som blir 22 idag!
och jag tyckte själv väldigt mycket om presenten jag köpt :)
siiiiiinging in the rain.














ett paraply med massa fina hjärtan på.
användbart i detta land där det regnar o blåser mest hela tiden.
mycket nöjd med detta köp. indeed.
av bellis fick hon en router och av madeleine o isabell massa plockgodis.
så till fröken hansens stora glädje o förvåning står det numera klart att det  finns GEISHA i odense.
slickaffären verkar vara en riktig guldgruva! (något märkligt namn men jaja..)

god mat, gott vin, trevligt sällskap o efter ett par timmar vidare till a-bar som är alla medicinares torsdags-mekka. typ :)

10-kronors bar blev väl utnyttjag precis som en shotbricka med 12 laddningar för 95 kronor.
vi tolvslaget vacker sång för födelsedagsbarnet...
bithday-girl
...anna!! o jag.

betydligt mer folk vid midnatt o vi skakade massa rumpa till morgonkvisten.

bellis...
bellis workin' it!
...shakin' that ass!

egentligen föreläsning idag, men när man kan läsa 2 timmars powerpoint-presentation på nätet så är det dåliga samvetet inte tillräckligt påträngande.
sussade sött till tolvsnåret istället.
sent ska syndaren vakna.

o nu är det klart.
från 1 april behöver jag inte längre dela kök med 15 pers eller planera all förvaring på 16 kvadrat inklusive toalett o hall.
istället kök o toa på totalt fyra pers o alla mina prylar ska få andas igen på hela 25 kvadrat.
närmre stan. närmre sjukhuset. närmre bellis.
I like.
o ännu en gång ska min snälla pappa hjälpa mig med flytten.
perfa!
bil ger ju ordet flyttlass en helt ny innebörd.
så här är början på...

rebeckas-importera-från-sverige-till-danmark-lista
1. falukorv (rød pølse, krydderipølse, wienerpølse.. det finns hur många olika sortars korv som helst men inte världens bästa falukorv. värdelöst så det får vi ändra på.)
2. wella hårspray (coops funkar men det är ingen höjdare alltså)
3. ideal makaroner (jag längtar såååå efter falukorv o stuvade makaroner. o becci för hon är nästan som ett givet tillbehör till denna kulinariska festmåltid)
4. resterande kläder i garderoben. det är alltid något man saknar ändå.

to be continued once in a while..

så har planerat lite idag.
spanat på jysk o ikea.
fyndat lite till på bilka.
bilkafynd
virkad klänning för 150 spänn.
hur bra som helst :)

jag vet, jag borde inte shoppa o bla bla bla..
men jag blir glad.
jätteglad ju.
hur som..

lugn myskväll för att samla krafter till nästa vecka.
taco, ritter sport knusperkeks (helt fantastisk kexchoklad), o BURKCOLA är rätt medicin.
yeah.

imorn ska jag vara duktig.
springa en runda o läsa en massa.
jag ska jag ska jag ska.


trivs på min plats på jorden, men längtar hem så otroligt mycket.
har kollat på mitt alla-hjärtans-dag-mms från oliver massor av gånger.
tiden fram till påsk får allt se till o gå fort.
so long for now lovers and friens.

pusshaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback