förändringar.

det är alltid på gott och ont.
men hit känns nästan allt riktigt bra.

men tar det från början...

1 år

rebecka kom till världen den 30 augusti 1985 och så här såg jag ut året efter.
född och uppväxt på småländska höglandet i sävsjö.
liten stad men inte utan charm.
handboll, familj, jobb och en massa bra vänner (en och annan imoprterad söderifrån)
och nu 21 år senare är det dags för verklig förändring.
har flyttat till odense i danmark för att läsa medicin.
och här är jag idag!


fest dagen innan flytt. becka...

ful-kort!

...o becci - smålands bästa inköp nånsin :)

emil, becka o åsa!

papi, baby o klåsa!


070121 flytt och det vart så klart en massa tårar den dagen.
är kanske inte så himla hemkär egentligen, men däremot väldigt glad för det som faktiskt är bra och det finns ändå en hel del att sakna.
bil båt bil. hyllor tavla säng. måndag bye dad.
och så var man själv och väääldigt ensam.
men bara nån dag...


torsdagen började på cykel och efter många frågor kom jag till slut fram. nästan i tid :)
skolans inspark började och allt ändras så klart.
massa folk, en hel del svenskar och många roliga tutorer.
efter nästan två timmar i en föreläsningssal inser man att man blivit mer lurad än man anat.
väldigt bra spex och strax efter indelning i grupper.

och här är min!

mitt hold!


hem snabbt o ladda för käk o fest.
mat på mammas och verkligen helt oväntat är man grundlurad igen av två mullvader.
fest till småtimmarna sen, riktigt trevligt!

frukost på universitetet dagen efter.
lite sliten men bara till att bita ihop! :)
in till stan sen.
leka är skoj men uuuhhhh va kallt de va!
hem igen.
äta. sova. och så göra sig iordning igen!
hem till holdets tutor på förfest och sen partaj på retro i stan.
såååå skoj verkligen och hemma riktigt sent så klart!

jag och isabella på retro...

jag o isabella


...och så hamna vi på nätet. ali, jag, christian och anna...
de fotar det vackra folket, inte sant? :)


sova länge dagen efter va skönt!
och senar bio och oplanerad utgång.
lite lugnare kväll men mycket trevligt ändå.
roligt till halv sju :)
hem sen o soooooova!

lagom trött dagen efter och så igår började skolan på riktigt.
mycket nytt men det ska nog funka..

kort så trivs jag riktigt bra här men kan längta hem såååå mycket ändå!
är knappt utan becci en dag annars så shit va jag saknar...
o emil. åsa. buffy. karlsson. emmy. elin. elina. alla vänner. ni fattas mig :(
men är också glad för alla nya människor. så klart!

dags och sova nu!

pusshaj.

Kommentarer
Postat av: Empan

Oi! (som man sager i Brasilien)
Kul o lasa om dig! Skont att du verkar trivas och ha det bra! Danmark har ju inte alltid legat pa min priolista sa var lite orloig dar ett tag.
Ta hand om dig! Gor inget jag inte skulle gjort ;)
Stora svettiga kramar!
/Emilie

2007-01-31 @ 16:24:12
Postat av: Becci

BUUUUUU

2007-02-03 @ 09:59:41
Postat av: Sigvevanessa

Great site. Keep doing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback