fotosyntese.

fotosyntese er en biokemisk proces ved hvilken noget af lysets energi (fotoner) bliver konverteret til kemisk energi i planter, alger og visse bakterier og i rebecka.
rebecka og en plante skal bruge vand, sollys, ilt, kuldioxid og uorganiske næringsstoffer for at kunne leve.

med vår i odense går själen på fotosyntes.
energi kan ödslas på mycket onödigt men sånt har jag inte tid med.
jag kastar min peng i solens önskebrunn nu istället.
vår i odense.
dejligt!

bildbevis är såklar det bästa.
här är min fantastiska värld..
krokus - crocus
krokus - crocus

butterflies.
h.c. andersen, odenses kulturella stolthet, har satt sina spår lite överallt..

fj?rilar.
titta va vackert!
glada färgfläckar i dammen framkallar en barnslig lyckokänsla.
i tummelisas värld tror jag.
vad tror du?
fjärilar - lepidoptera

cherrygrils.
systrarna lejonhjärta i körsbärsdalen :)

k?rsb?rstr?d?
vad kan de va för träd som blommar nu?

n?ckrosblad
näckrosblad i lekparken.
nymphaeaceae.

hänt sen sist?
det vanliga.
har tids- och vanemässigt kommit tid den punkt då det faktiskt finns nåt att kalla det vanliga.
innefattar föreläsning och grupptimmar till skolan sett.
den tid som heter sjävständig studietid men som jag oftast väljer att kalla fritid disponeras på diverse sätt.
många timmar spenderas hos bellis och anna och kan placeras i facket för chill eller kvalitétstid.
en liten smula går till plugg i lässal på UNI.
har hittat en bra plats att kalla bara min.
en vecka tycks alltid sluta med helg och tillhörande utgång och söndag med tänk.
så där har ni det.
mina rutiner.

men jag har planer också.
stora planer.
det vanliga mangler fortfarande en del saker som jag ska försöka föra in.
önskar att gå på tur med vilde oftare.
dricka mer kaffe med folk.
att investera i diciplin till hardcore läsning vore bra.
sen kommer vi till evighetsprojektet med att bli sund.
vill skaffa välbalanserade kostvanor och sätta igång med någon slags motion.
hur svårt ska det va egentligen?
och så jag skaffa en klok själ.
en förnuftig som sen också handlar efter sina insikter.
jag är hopplös men man ska sikta högt.

lite fler bilder..
det är så vackert!
?ng.
hav av krokus.
smukt.

hj?rtesti
riktmärke så man inte tappar bort sig på hjærtesti.

har du tappat ditt hjärtas röst?
skaffa en ny!



helg nu och det är här allvaret börjar.
nästintill fri från timmar fram till eksamen den 30:e.
känslan är lite läskig så här första gången.
hoppas det ska gå vägen.
ikväll vart det middag och mys, en stilla rolig aften.
en riktigt bra början.
planerna annars för denna weekend är diffusa, men någon ska nog kunna gå i lås.
stadsstros, utgång, bruch, klättring är siktet.
får se vart det landar.
men en sak kan jag lova.
blir det sol så ska jag ut och samla krafter!


tiden fram till hemresan krymper snabbt och längtan bara växer.
och idag blir älskade oliver 3 år.
tiden går.
åsa, becci, rebecka, emil, buffy, emelie, emmy, elin..
fy fan vad jag saknar er!
.

inspirera och låta sig inspereras.
nerina pallot - sophia
ani difranco - you had time (orginalet till lasses du hade tid)
meget god musik!

sööömnig nu.
godnatt min vän.
pusshaj.

Kommentarer
Postat av: Becci

Oh my god. Blev lite rädd när jag började läsa. På danska. Tror du jag fattade någonting? Åhhh nej. Men tur att du tog ditt förnuft till fånga & följde ditt svenska hjärta storsta delen av inlägget :) Förrresten så skriver du himla fint & bra. I miss you my friend!

2007-03-17 @ 09:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback