livets hårda skola.

fettisdagen är nu evigheter bort.
långt inlägg att vänta!
häng på..


dansk-svensk ordlista:
slik - godis
fastlavn - fastlagsfirande. maskerad verkar vara tradition.
meget - mycket
godt - bra
sjovt - roligt

semlor på tisdagen.
dagen efter pubcrawl och 5 barer skulle avverkas.
i saknad av bellis kastade jag, anna, madeleine och staffan oss ut i ett hav av öl.
varken hagel, snö, regn eller friska vindar stoppade 3 partypinglor i klänning och högklackat.
inte staffan heller för den delen.

start på sir club och flirtiga tutorer hade ordnat gratis öl till alla russar.
vidare till brölande älgen som anna skulle sagt.
bryllende and tror vi ha fått klarhet i att stället heter, men ingen vet riktigt säkert.
källarpub med mycket dansk musik o dans på borden.
meget sjovt :)
istället svensk musik på LA-bar, precis så som de ska va.
heidis nästa och där..
becka o nicola
... skakade jag och nicola lite rumpa!

efter mycket dans och mingel var det dags för slutstation, alla medicinares torsdagsmekka a-bar.
men på en onsdag då.
jaja..
här hade jag fått en uppgift som materialare i världens mest märkliga ölhävartävling.
chris och karl skulle ställas man mot man i...
tampong-rejs!
...tampongrejs!

material:
1-2 tamponger per deltagare
1 öl per deltagare

tävlingsregler:
öppna ölen, lägg tapongen i munnen och så botten upp!
först till sista droppen står som segrare.

helt vansinnigt.
helt meningslöst.
men himla skoj och se på.
och karl tog hem segern!
dans och mingel till småtimmarna och så övernattning på hans tausens gade med..
anna o madeleine
... anna och madeleine.
nybakta scones morgonen efter var helt fantastiskt gott!
och senare på dagen satte jag för första gången min fot i byns bästa godisaffär.
geisha. bounty. kinapuffar. sura nappar. pingvinstänger. fazermint. kritor.
det kommer bli fler besök på slikparadiset.


och så kom stormen.
snökaos och tåg och bussar inställda.
men efter mycket pysslande stod emelie på spår 6 och allt var bara som det skulle vara.
helt jättebra.
shopping, mys, fest.
och jag saknar henne igen säklart.

vardag igen och bellis tillbaka med ett hjärta av guld och underbar svensk falukorv i ryggsäcken.
bara för min skull.
kombinerades med stuvade snabbmakaroner, felix osötade ketchup, vilde, anna, bellis, slik och borat.
mys!

dags att börja blicka fram mot helgens fastlavn.
maskerad med fritt tema.
scones och systuga på hans tausens gade.
bellis pysslar
bellis sätter nålen i sitt fynd från second hand.

anna pysslar
anna går lös på staffans peter-pan outfit!
anna.p pysslar
och anna pysslar ihop spröt till min geting!

dagen efter lite stressad förberedelse men med grymt bra resultat ändå.
här anna och staffan som...
anna och staffan
... tingeling och peter-pan.
så söta!

på cykel till winslöv parken.
middag och mingel.

ödmjukhet kan räcka långt. här är...
karl bellis becka
... bebisen karl inte sen med att bjuda getingen rebecka och prinsessan leia (bellis) på varsin napp!

thomas ali jakob peder
ali som simmare, thomas som surfare, jakob som pirat och peder som fransman.
gult hold är ett fantastiskt hold :)

kronprinsessan getingen ocg leia
prinsessan madeleine, getingen och leia.

becka och bellis
fultkort :)

lovisa och rebecka
vem vill inte ha en puss av den här söta kissemissen?
jag vill!
lovisa så söt, precis som maja gräddnos.

vilde!
den sötaste norska jag någonsin träffat.
underbart skratt, underbara vilde.
iförd endast baddräkt kvällen till ära.
yeah.

vidare sen till LA-bar och bellis samlade ihop en bra hög med gratisbiljetter till baren.
fint de :)
fantastisk musik, fantastisk kväll.
få timmars sömn och en introduktion till O.C imorse.
snart läggdags och säkert lagom lätt att somna när man vänder på dygnet.
hopplöst men själv göra, själv ha.

annars i livet.
söndag grubbeldag.
emil, den berömda söndagsångesten du vet ;)
vem ska kan vara mörk nog att se mitt ljus?
mr. damien rice och jag förstår varandra godt.
fjärde punkteringen lagad och är evigt tacksam för karl.
en bra vän, och så kan han laga cykeldäck också.
onda blickar mot alla syndare som slänger glasflaskor i marken.
usch!
har försökt lägga i en högre växel när det gäller läsningen.
bra initiativ.
hemma har far har fyllt 60 och buffy 22.
ser fram emot att fira födelsedagar i sverige!
våren verkar vara påväg till odense.
gillas skarpt!

bellis låtlista inspirerar mig och jag vill såklart inte vara sämre utan föra lyckan vidare.

katie melua - just like heaven
basement jaxx - hey you

nähä..
nu ska jag borsta tänderna och krypa ner under täcket.
pusshaj.

Kommentarer
Postat av: Johan H - flygartoken

Skumt att man säker efter recept på stuvade snabbmakaroner på google och får fram en blogg där Bellis figurerar. Vad är oddsen?
V-åsJohan

2007-06-27 @ 21:29:00
Postat av: Syedmolly

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback