optiska isomerer.

mer än en vecka sen sist.
kärt återseende efter totalfokus på punkten hardcore-läsning.
knappt nåt men ändå massor har hänt.


dansk-svensk ordlista
eksamen - tenta
læsemakker - läskompis


i måndags var det alltså dags att ta tag i livet på riktigt.
drygt tio dagar kvar till första eksamen och en hel del att lära.
för den som är intresserad så läser vi biokemi med ett litet stänk av fysiologi just nu.
allt från atomstruktur till olika kolväteföreningar, aminosyrasekvenser, proteindomäner, membrantransport och organellfunktioner.
så det har knappast varit någon brist på sysselsättning denna veckan.
tro mig.
så här...
dukat f?r plugg.
...ser det ut när nördarna har dukat upp till fest! :)
hit har jag och min fantastiska læsemakker isabella nästintill flyttat.
och nu i veckan får vi tillskott i familjen!
anna ansluter och jag anar att våra tre kloka hjärnor kan finna ut en massa goda ting tillsammans.
hur bra som helst, precis som alltid!

och här har vi...
aminosyror.
... den fantastiska 20:an!
aminosyrorna är fruktansvärda, men nu kan jag dem.
kan du? :)
är man intresserad av lite medlidande är det bara till att jobba hårt på
www.biology.arizona.edu/biochemistry/problem_sets/aa/AAid/ID.html


många timmar med böckerna.
många koppar kaffe.
däremot inte tillräckligt många timmar på dygnet för att hinna med allt man vill.
har inte funnits mycket tid över till annat, men med en underbar vårsol över odense har det helt enkelt fått bli lite omprioriteringar.
hoppade upp på världsmästarcykeln igår för att leta upp en fin garderob till mitt framtida nya rum.

i brist på fynd på danmission strosade jag runt lite på...
marknad2.marknad1.
...en blom- och grönsaks marknad!
middag och lite förfest på kvällen.
anna, jag och bellis hade stora planer och en evigt lång lista på uteställen som skulle avverkas.
fin tanke.
slutade i bellis bäddsoffa med choklad och barbapapa.
inte fy skam ändå vill jag lova.


fantastisk väder idag också vilket kräver en promenad.
promenad
ego :)

knopp.
titta det knoppas! weeiii!

tycker inte alls der är märkligt att min ronja vill dra på världens vårskrik.
en bekväm typ av schizofreni.

det finns andra kluvenheter som är värre.
vänner på andra sidan landsgränsen till exempel.
prioriteringar i förhållande till värderingar i förhållande till val i förhållande till mig i förhållande till rätt i förhållande till fel.
jag är fri till att påverka min egen framtid och det är verkligen helt fantastiskt.
men vad vet jag?

optisk isomer.
optisk isomeri - fenomenet att kemiska föreningar kan ha samma molekylformel men ändå skilja sig åt från sin spegelbild.
vi som är byggda av samma skrot och korn, men ändå är så himla olika.
kemi i småland.

jag längtar och på fredag är det äntligen dags.
eksamen på morgonen och sen raka vägen till tåget.
loveli!

laura sweden - release me
underbara toner.

pusshaj.

Kommentarer
Postat av: emmelie

Hej becka! Ville bara säga hej! har du det bra? eller det kan man ju se att du har:) sen är du sjukt söt i din fina page!! plugga på!! kramar Emmelie

Postat av: Becci

Nu får du ta mig tusan skriva ett nytt inlägg ;P

2007-04-23 @ 10:47:27
Postat av: Lukaserica

Informative website! Thanks!

2008-11-03 @ 08:34:54
URL: http://lukaserica.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback