november för sjutton.

nu är de här alla tio.
röda, fina o himla sugna på att få berätta en två månader lång historia.

som en lämplig start blir kommentarerna till det senaste väldigt bildliga inlägget att..

barndomsvännen annas bröllop var en mycket trevlig tillställning.
till min, buffys o lollos besvikelse blir det ingen gemensam gård med 10 hundar o 5 hästar i vårt småländska mecka.
den dagisdrömmen sprack, men det är okej anna.

larsdotters besök var storslaget o jag längtar sååå till nästa gång.

tutortiden var fantastiskt skoj o människorna likaså, o nu i efterhand är det nästan svårt att minnas hur tung dagen efter alltid var.
de goda minnerna vinner helt klart, precis som det ska vara.

roadtrips är något allt borde lägga mer tid på.
åka till svendborg med bettan resulterade i stereotypiska danska manliga änder (sådana med flera tjejer), att vilde var 5 millimeter från att ringa i kyrkklockor på en lördag, doft av kogödsel, havsutsikt, picnic, allsång o framför allt trevligt sällskap.
himla bra sätt att fördriva en dagen efter på, ikke sant?

roadtrip nr.2 med nikolai och lennart (familjen arnolds golfcab som fått äran att ärva åsas gamla pärlas namn) var då heller inte fy skam.
dessutom fick jag äta pølser på odensens bästa gatukök.
du kan kalla mig lycklig om du vill!

smagløse är alltid en trevlig utekväll.

årsfesten va trevlig men inte så mycket mer.
efterdraget på alibi betydligt bättre.
bellis o jag fick skaka massa rumpa!


det om då.
över till mer aktuell dåtid.
börjar från början.

efter en svår separation vid återlämnandet av bettan gick det inte många dagar innan det blev sverigeaktuellt igen.
till blekinge denna gången.
kør.
en bilchaufför, en bilchaufför. de e en becka med glatt humör!

väl framme hade mössen haft stort kalas, vilket krävde lite städning, o efter hårt arbete hade vi gjort oss förtjänta av lite gott vin o..
nico laver mad
..hemlagad pizza.
yummie!

gemensamt intresse för loppis o second hand resulterade i söta kaffekoppar, fina kläder o..
nicocykel
..cykeln king.
najs va?!

blekinge ligger nära småland så vi tog turen först till..
hetseryd.
..hetseryd o utkiksplatsen över västerkvarnsjön.

vidare sen till sävsjö där..
hemma snabbt.
..mina optiska isomerer hade lite tid till övers.

natur, lugn, god mat o gott sällskap var ledorden.
så mitt i blekinges skogar spenaderade jag o nikolai ett himla mysigt höstlov.

plugg veckan efter o tenta därpå.
förtjänt av lite partajj tyckte jag o gav universitetesfesterna ett nytt försökt, o vad säger vi till det?
bra gjort!
himla annorlunda kväll o himla skoj.
tur att det inte är värre än att man kan ändra sig.
dagen efter..
hattfest.
..hattfest!
vilde, susanna, lovisa o jag på språng.
nånstans i bakgrunden gömmer sig lisa också :)

två dagar senare kom mina läkarstudier igång på allvar.
dags för anatomiblocket i ett allt annat än nådigt tempo.
det ska läras ben, muskler, nerver o kärl.
deras namn, lokalisering, förlöp, innervering, funktion ja.. allt!
sen va det en andra klok liten själ som tyckte att vi samtidigt kan lära oss citrinsyracyklen, glykolysen och betaoxidationen.
en trejde drog till med musklekontraktion.
allt utantill såklart.
som sagt, nu börjar det på allvar.
men skam den som ger sig, det ska nog gå.
hur som helst kunde jag inte tacka nej när nikolai undra om jag ville med til PARIS.
kunde han ställt nån dummare fråga?
klart jag ville!

så off we go till..
värden.
..veckans värd kristine inte långt bort från le marais.

första kvällen blev lugn.
öl o vin, ett gals av varje o sen läggdags.

sova länge torsdagen o senare ut på second hand shopping.
najs bajs de!
resulterade i en klänning o fyra tröjor.
strosade runt på stan o drack märkligt kaffe.
ut på kvällen, öl o trevligt.

fredag mer stadsstros o himla god middag på trevlig restaurang.

efter att misslyckat försök att hitta en stor loppmarknad gick vi istället runt i père-lachaise-kyrkogården.
middag ute på kvällen o mera öl med søren.

söndag hamnade vi på nåt så märkligt som fågelmarknad.
vidare till notre dame och kvarteren däromkring.
palais de tokyo på kvällen o en himla god burgare på vägen hem.

måndag gjorde vi ett tappert försök att hitta en enligt ryktet fin stadspromenad, men utan nån större lycka.
tillbaka till danmark o verkligheten på eftermiddagen efter nästan en vecka hos fransmannen.
himla najs, jag kommer tillbaka.

café2
på café.

café
hyggeligt.

karta.
nikolai gör sitt bästa för att dölja vilken dålig kartläsare han är.
erkände sin bristande förmåga en dag innan hemfärd.
typiskt.

kyrkogård.
på kyrkogården père-lachaise.
oh yes, vi såg jim morrisons grav.

öl
vätskepaus på shoppingrunda.

par
ute med søren o kristine.

tak
fint tapetserat på toan.

bråk
bråkstakar.

kyss!
just de.
kärlek börjar alltid med..

frissa.
på fågelmarknaden.
skärpan är helt felfokuserad, men spana frillorna på de här små sötnosarna!

lika?
är vi inte lika?
konst på palais de tokyo.

blomma
ännu ett konstverk.

pappas
här kommer det pappa.
en bild på eiffeltornet, precis som lovat.


hej hopp så var man tillbaka i odense o pluggar så in i norden o kikar på ett o annat lik.
nu mera vet jag till exempel att nervus ulnaris är skyldig till alla kärringstötar, att sulcus glutealis är det veck jag gillar allra bäst på hela kroppen och att cervikalkota 7 är en riktigt fräckis o kan säga fuck you om bara hjärnan vill.
det är inte klokt va?!
det blir annars en styrkande middag med tjejerna emellanåt eller hygge med nikolai.
fick nu i helgen göra debut på det danska julbordet, o som väntat kunde det inte alls mäta sig med det svenska.
fadls julbord var som vilken dålig buffé som helst.
tacka vet jag min pappas köttbullar, min mammas julskinka, prinskorv och julmust!
men festen var desto bättre.
mycket dans o mycket släng med de lurviga, precis som de ska va!
har sen i veckan genomfört en handbollsmatch som inte alls gick nåt vidare, o en till väntar på söndag.
kommer annars bli en lugn helg rent nöjesmässigt, men nog ska geniknölarna gnuggas!

längtar till vänner jorden runt o svensk jul hemma på odlarstigen.
det ska nog gå snabbt.

puss.
pusskram.

Kommentarer
Postat av: Marcusrebekka

Great site!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback