rimfrost.

femtioförsta veckans vintertecken - kamelerna skaffar vinterpäls!
en iakttagelse gjord under en frisk springrunda längs odense å.
för den som undrar ska tilläggas att nej, det finns inga vilda kameler i danmark, men längs löpspåret ligger ett zoo.
femtioandra veckans vintertecken - rimfrost och pudersnö på självaste julafton.
inte illa!
nog om detta.

efter en moderat ansträngning i skolan och desto större satsning på julbord gånger tre och byliv i december månad blev det plötsligt dags för jullov!
denna ledighed är i full gång med att sjunga på sista versen, och har från början till nutid avnjutits i ett rimfrostigt småland.
mys, chips med dip, singstar, långpromenader, filmer, klappjakt, hästar, glögg, jonssonskt släktkalas, shopping, boxersice, lek med syskonbarn, öl, rutskrapning, second hand och popcorn är saker jag i ögonblicket kan minnas att jag lagt ner en del tid på.

imorn väntar en dag blandat med rädsla och glädje.
att ha tandläkarskräck är hemskt, speciellt den här gången då det råder starka misstankar om ett hål i en kindtand.
men när det värsta är över ska jag och åsa börja pyssla inför nyårsafton.
kommer bli kalas!


femtioandra veckan i bilder:

hästapolle.
gnägg.

hästapollar.
fryståliga hästapollar.

djungelboken.
felix ser djungelboken på julafton.

klappar.
klapputdelning.

blomman.
blomman!

pepparkakan.
pepparkakan har kommit hem från hawaii.

lips.
elin och emma och micken. årets julklapp?

buffsan och jag.
buffy och jag tar en öl på kultan.

linslusar.
fina pojkar med stora hjärtan och varmt blod på dansgolvet.

körvmannen.
körvmannen.

syrror.
syrrorna becka och moa.

sötnos.
toker!

kissekatter.
mjau.
andreas och david.

fyllegroda.
fyllegrodan.

spel.
en massa jonssons.


annat uppsnappat bra:


it ain't me babe.
johnny cash & june carter.


the winner takes it all.
meryl streep.


allt är inte sagt mellan dig och mig.
jo, allt är sagt.
jag kanske bara vill höra det igen.

samuel beckett.


några favoriter från årets nyfödda ord:

ADV enkelt råd vid diffusa sjukdomssymptom [bildat till alvedon, dricka, vila]
bilmålvakt medellös person som står som ägare till en bil som han inte kan betala skatt för eller de parkeringsböter som den egentliga användaren orsakar
bullerbysyndromet vurm i tyskland för svenska idylliska miljöer [till tullerbyn, namnet på en by i astrid lindgrens barnböcker]
burkini baddräkt med långa ärmar och ben [bildat till burka och bikini]
finanssmälta totalt sammanbrott av ekonomin [bygger på härdsmälta i överförd användning]
förväntningssamhälle samhälle där förväntan om kommande saker är viktigare än att njuta av det man har nu
kalsongbadare pojke som badar med sina märkeskalsongar under badbyxorna och ser till att märket syns
kosläpp det att släppa ut korna på bete
plutoid benämning på ny typ av dvärgplanet [efter pluto, som förlorade sin status som planet 2006]

se hela listan några dagar till på kultursidorna på dn.se


läste för övrigt att 18 höstar gamla blondinbella satsar på att vara ekonomist oberoende vid 20 års ålder.
för egen del känns detta som ett omöjligt uppdrag och som kompromiss till det hela satsar jag på att undvika att bygga mitt bo i ett förväntningssamhälle.
vem vet, kanske vi båda hittar lyckan i vår respektive värld?

gott nytt vännen min!

och förresten.
o-town homies, längtar efter er!

slängkyss.
R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback