äntligen helg.

bosnisk aften för snart två helger sen, då världsmästarcykeln uppförde sig hemskt barnsligt på vägen tillbaka till mitt nya hem.
hakan har repat sig okej sen dess tycker jag, men det är en lite envis knöl som inte helt vill ge sig.
- kolla min haka, säger jag.
- det syns inte, säger en snäll själ
- gulligt av dig men kolla här, säger jag o pekar på den envisa knölen.
- okej då, du har visst en o en halv haka, säger den fortfarande snälla men nu lite mer ärliga själen.
- eller hur, säger jag instämmande o tänker att jag nog ändå är lyckligt lottad som fick en halv mer än majoriteten.

det gäller att tänka positivt!
som nu när det är en massa restimmar kvar innan slutstationen idre är nås.
ska ta mig oförtjänt semester hos jimmi, åka skidor o dricka nåt glas öl eller vin är det tänkt.
inte alls dumt måste jag säga!
ska bli så härligt med vita backar o rosiga kinder.
hoppas bara jag hittar balansen, för oj det va länge sen bambi stod på hal is sist.

efter idre blir det några dagar i danmark igen med skola o jobb, o sen påsk i småland.
bara en kort visit i de härligt djupa skogarna, men tror nog det blir fin-fint.
med planer om frukost i trullagården på långfredag o heldag med både shopping, mys o fest i jönnet hos becci kan det inte bli annat än bra!
får se om fler vänner o familjen hansen (både ett o två) kan o har lust o spendera lite tid med mig.
hoppas på det!
ska göra ett ärligt försök till att sova på vägen upp till stockholm nu.
nattåg är rätt mysigt ändå!
sleep tight.

på tåget.
gomorron!
så ha resdag två dragit igång efter rätt skaplig sömn på tåget, och vilken början sen då..
startade dagen med att köpa en bok, dricka en latte, bläddra i stockholms metro och bäst av allt...
trio på centralen.
...träffa emmy och anton på centralen!

anton.
men anton då!

pusskalas.
pusskalas på centralen.

underbart gick alldeles för fort o det blev tid för alla tre att dra vidare till nästa destination.
o nu på resande fot igen är huvudstaden till och med genom tågrutan lika trollbindande som alltid.
jag älskar stockholm.
kanske kan bli en bra sommarplan.
en i mängden.
den som vill åka interrail i europa i sommar räcker upp en hand, jag är på!
oj, där va sollentuna..
allt till synes sig likt.

det finns faktiskt en eller ett par historier att berätta sen sista rapport.
bellis flydde landet i onsdags eller torsdags i förra veckan, och lämnde mig ensam kvar skulle man kanske kunna trott men nej då.
det gick fint ändå!
fasta fisken som vilde skulle sagt :)
fredag tyckte både jag och valter passade himla bra till att dricka vin, jag bidrog med det röda och han med det vita.
valter
trevligt var det, sent blev det.

upp i ottan lördag morgon (eller vid tiotiden för att vara helt ärlig) och vidare ut på grönsakstorget runt hörnet.
grönsakstorget.
samlade lite fast föda och energi per fotosyntes.
hem därefter för att plugga lite lagom mycket fram till eftermiddagen.
då hoppade jag upp på opålitliga världsmästarcykeln för att äääntligen få den där efterlängtade...
luggen.
...luggen!
tack jenny :)
på kvällen gick melodifestivalen i bakgrunden (måste uttrycka min besvikelse över att björn inte va med den här gången: gaahh!) o samtidigt sydde jag några stygn på symaskinen.
första gången den fick göra nån nytta föutom samla damm.
en insydd klänning och top blev det.
hamnade lite hastigt och oplanerat på fest hos emil där bland andra...
eric och jag på förfest.
...eric roade sig.
nästa stopp blev hos anna och staffan på deras maskerad/fastelavn.
ballerina.
titta sicken söt sessa!
mycket trevlig fest där ett par timmar.
när jag hittat en käck ryssmössa och eric en fin cheerleader-vippa tyckte vi det var dags att dra in mot stan o möta valterthe room.
inte visste vi att det var värsta pådraget där med dubbelkalas för två medicinare och ett tredje sälskap med gräsliga cowboyhattar, men det gjorde ju ingenting.
eric tyckte vi behövde släcka törsten med lite skumpa.
stulet guld.
finnaren är vinnaren och gratis är gott!
blev där nån timme innan magen började kurra och ville ha pizza innan läggdags.
en kväll som slutade mycket senare än tänkt och mycket trevligare än anat.
va vi synkar bra du o jag eric!

söndagen sov jag både länge och gott.
bjöd sen anna, eric och valter på saffranscones och muffins till frukost.
jag och ljusstaken.
moi.

eric och ljusstaken.
alla ska fotas med ljusstaken - eric :)
mycket mysigt!

veckan efter helgen har innefattat lite skola, jobb, middag och sen resan.
är äntligen framme och kan konstatera att tåg är ett helt okej transportmedel, buss suger och att sverige är ett fantastiskt vackert land.
sååå skönt att vara framme.
inte så farligt kallt, backarna är härligt vita och det kommer snö från himlen.
work-a-holic...
herr olsson.
...kan så klart inte helt släppa jobbet förrän imorn, men det passar helt fint för kropp + jet-lag som får gott om tid till att bli vänner.

ciao bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback