väderlek.

idag är egentligen en riktigt bra dag och sista veckan har också varit fin på alla sätt och vis, men ett litet grått moln är hela tiden hack i häl och besvärar mig en aning.
det är åtminstone så det känns mest hela tiden när någon så sockerberoende som jag bestämt sig för att diabetes- och tandläkarskräcken ska få komma före godisbegäret.
droppen som fick bägaren att rinna över kom från fransk vattenkälla.
det finns inga bra anledningar till att trycka i sig minst en chokladkaka per dag, vilket försegick i en dryg veckas tid under skidsemester i val thorens.
när nu charlotte inte heller kunnat styra sitt sötsaksbegär på sin berlinresa ingick vi i söndags en dansk pakt om en vit månad.
löjligt kan någon säga.
svagt, borde inte behövas anser nog någon annan.
men godis är min drog och jag tycker det är lite kämpigt att bli ren även om jag vill.
så förlåt alla fina jag kanske verkat tjurig mot de senaste dagarna, men jag för en till synes stilla men på insidan hård kamp mot godistarmen.
må det vara värt det både för er och mig.

semlor har jag trånat efter redan innan det ödesdigra beslutet om godisförbud, och så snart det blev februari verkade kroppen bli om möjligt ännu mer obs på att denna bulles alldeles egna dag närmar sig.
dryga två veckor kvar och jag längtar!
kanske inte går helt hand i hand med mitt senaste inköp av en baddräkt inför beach 2009 med tanke på att en bulle på magen inte är optimalt, men strunt i det.

igår hölls det räkfrossa i min enkla boning.
åt och drack och drack och åt gjorde jag, andreas, bellis, filip och åsa.
mums!

ikväll ska smaklökarna få sig en sväng om i annat trevligt sällskap.
snart kommer ulrika och challe hit för smyckespyssel följt av potatisgratäng och fläskfilé, vin och massa goda drinkar.
som sagt är livet i nutid inte alls tokigt.

kramar.

Kommentarer
Postat av: Blomman

Vänd dig om och kissa på det grå molnet! Inga gråa moln ska förföjla min Snäcka. Låt sen den Danska solen värma din bara rumpa love.

Puss från mig till dig.

2009-02-08 @ 22:37:50
Postat av: Blomman

Vänd dig om och kissa på det grå molnet! Inga gråa moln ska förfölja min Snäcka. Låt sedan den Danska solen värma din bara rumpa love.

Puss från mig till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback