syunta.

någon sa att cash is king.
jag är inte sen om att hålla med.
man säger att blod kan vara blått och adligt vilket knappast gäller mitt, men jag tror bestämt att det cirkulerar ett och annat materealist-javisst-protein i mitt blodomlopp.
dessa polypeptider är inte av den slags som får en att sukta efter prislappar med ohyggligt många siffror eller själva mängden av saker.
de är snarare av en typ som gillar att inte behöva tänka över om hushållskassan håller månaden ut varje gång börsen ska öppnas.
men nu var det egentligen inte dit jag vill med det här.
jag skulle istället nå fram till att det också finns en drottning på slottet och att hon besökt mig ganska flitigt de senaste dagarna.
hon heter tålamodet min vän.

när min långdragna förkylning satte in en hård stöt i lördags satte jag hårt mot hårt och plockade fram symaskinen.
inte helt smärtfritt men ändå tillsammans lagade vi tre klänningar, ett par shorts och sydde om ett linne.
nu i veckan har det istället resulterat i nya gardiner och en omsydd jacka.
och just den där jackan satte stor press på det där tålamodet, men jag klaradet det till sist.

så här såg det ut!
syunta1.


syunta5.
before...

ta-da!
...and after!
mycket bättre med rund hals :)

syunta2.
gar...

syunta3.
...din...

syunta4.
...er!

och i veckan som gått har två fina tjejer fyllt år.
anna var först ut i måndags och bjöd på middag hemma hos sig.
anna & hanna.
anna och hanna hugger in.

mitt i maten.
curry, nanbröd, morotskaka. jag säger mums!

anna & ullis.
ullis och födelsedagsbarnet.

gult.
andreas, eric och thomas mitt i maten.
himlans gott och trevligt!

dagen efter blir tisdag och då var det istället isabelles tur att bli ett år äldre, men henne firar vi först imorn.
strawberry daiquiri's, mojitos, trevligt sällskap och god mat är vad jag har att vänta.
inte konstigt att man längtar till lördag.

annars sen sist...
...har jag, ullis och challe haft en underbar heldag och kväll på byn!
mojito.

mojito med sällskap.

challen.

jag med challens fina halsband.

ullis blandar.

på toa :)

...som följdes av en vecka med massa jobb.
återigen, kosing är kung.

också sen sist...

...har ytterligare en helg passerat där fredagen blev en höjdare med irish coffee i trevligt sällskap hos mig.
irish coffee.

malin.

busen.

...och på lördagen kikade våren fram en snabbis.
tulpaner.

gulsippa?

tuss.


och till sist sen sist...
...har godistarmen slutat krampa och istället börjat kurra diskret imellanåt.
...har challen och snäckan bokat biljett från istanbul till köpenhamn! det blir nämligen tågluff i sommar till istanbul via berlin, prag, (kanske) warsawa, och budapest. bara tanken gör mig lycklig!

nu ska det pluggas och ikväll blir det hemlagade burgare och en film med challe.
jag har det så himla bra!

kramar kompis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback